Om att beställa och administrera tjänster

Nej. För att ändra, flytta eller säga upp tjänster  kontaktar du din leverantör. Du hittar länkar till de flesta av våra leverantörer under  tjänster och operatörer.

Nej. För att ändra, flytta eller säga upp tjänster kontaktar du din leverantör. Du hittar länkar till de flesta av våra leverantörer under tjänster och operatörer.

Du kan på bredbandswebben först och främst få hjälp att se om du är ansluten till fiber. Är du det kan du få hjälp att jämföra operatörer. Detta gör du på förstasidan.

Beställningen lägger du sedan hos den leverantör som du vill välja.

Om du har problem med dina tjänster ska du vända dig till den leverantör som tillhandahar tjänserna. Du hittar länkar till de flesta av våra leverantörer under tjänster och operatörer.

Möjligheten att logga in på bredbandswebben finns inte längre. För att administrera dina tjänster vänder du dig istället direkt till din leverantör.

Om att ansluta till Öppen Fiber

För fastighetsägare av olika slag har vi samlat information på telia.se/fastighetsägare.

 

Om du är villaägare kan du läsa mer och lämna en intresseanmälan på oppenfiber.se. Intresseanmälan är inte bindande på något sätt.

Om fiber och Öppen Fiber

Fiber, eller fiberoptik, består av överföring av ljus eller data via optiska kablar. Det är den snabbaste metoden för informationsöverföring som finns idag. Mycket snabbare än bredband via telefonjacket.

Öppen Fiber innebär att fibernätet är helt öppet och att du själv kan välja vilken operatörer och tjänster du vill ha.

Du kan till exempel välja bredband, telefoni och tv från en och samma operatör eller blanda som du vill från olika leverantörer.

En av fördelarna är den höga kapaciteten. Alla i familjen kan använda datorer, surfplattor, telefoner och se på tv samtidigt utan att farten går ner eller bilden hackar. Med fiber är ditt hem också väl förberett för framtidens digitala tjänster som kommer kräva ännu mer kapacitet.